În funcție de vârstă – iată câtă apă ar trebui să bem

apa

Medicul Lygia Alexandrescu a vorbit despre importanța hidratării. Specialistul în nutriție și conferențiarul universitar a vorbit despre cantitatea de apă pe care ar trebui să o bem zi de zi în funcție de vârstă.

Câtă apă ar trebui să bem – fiecare etapă a vieții noastre este caracterizată de o serie de particularități. Fie că e vorba de nevoile alimentare, fie că e vorba de nevoile de odihnă, de nevoile de hidratare.

Și dacă vorbim de hidratare la vârsta mică aportul de apă este foarte important, însă el trebuie personalizat în funcție de greutatea copilului.

Nu vom hidrata în mod excesiv sau ca pe un adult un copil, mai ales dacă vorbim despre bebeluș. Până la un an, îi vom furniza din alimente și din lapte și nu adăugăm laptele matern.

Aici îi furnizăm undeva la 300-400 de mililitri de apă pe zi. Pentru fiecare kilogram în plus până la 20 de kilograme vom adăuga câte 50 de mililitri de apă pe zi.

Peste 20 de kilograme, vom adăuga câte 20 de mililitri de apă în plus în fiecare zi. Așadar, putem face un calcul ușor de câtă apă are nevoie un copil.

Dacă vorbim de preșcolari, creșterea aportului de apă se face brusc, în fiecare an. Copiii cresc în special vara și atunci nevoia de hidratare este mai mare.

Fetele au nevoie de o hidratare mai mică pentru că nu au masa musculară foarte bine dezvoltată. Dacă la copii am vorbit despre ape slab mineralizate, pe măsură ce cresc se poate consuma apă minerală.

câtă apă ar trebui să bem
câtă apă ar trebui să bem

Ca adulți, nevoia de hidratare rămâne, mai ales când apare stresul din cauza muncii. Unele munci presupun o viață sedentară.

Pe măsură ce înaintăm în vârstă, masa musculară scade, iar sistemul renal devine din ce în ce mai greoi.

Mai apar și medicamentele, apar dezechilibrele cardiologice. Trebuie să consumăm apă mai mult pentru a menține sistemul cardiovascular funcțional”, a declarat medicul Lygia Alexandrescu pentru revista Unica.

Ce trebuie să știi despre hidratarea în timpul verii (iernii) și câtă apă ar trebui să bem

În timpul verii,îțti faci un obicei ca să bei lichide extrem de des și să ții cu tine o sticlă cu apă.

Odată cu venirea toamnei și a sezonului rece, nevoia de a bea apă scade, în ciuda sfaturilor medicilor de a consuma minimum 2 litri de apă pe zi.

În perioada rece, corpul luptaă din răsputeri pentru a se menține cald, iar acest lucru implică și o hidratare optimă.

Efectele deshidratării

Funcționarea organismului uman depinde de apă, lipsa ei poate duce la deshidratare, iar unele organe pot înceta să mai funcționeze normal. O deshidratare accentuată poate:

Crește riscul dezvoltării infecțiilor urinare, de rinichi și de apariție a constipației.

Crește riscul apariției cancerului de vezica urinară, sân și colon.

Crește gradul de retenție a lichidelor în organism – chiar dacă sună ciudat, este o reacție normală a organismului care încearcă să rețină apă cât mai mult.

Unele boli pot fi agravate sau provocate de deshidratarea cronică, precum: arsuri la stomac, ulcere, oboseala cronică, diabet, depresie, alergie, asm, dureri de cap, de inima, creșterea tensiunii, creșterea colesterolului, etc.

Ei bine, în afara celor opt pahare cu apă pe care trebuie să le consumi zilnic, iată câteva metode ca să previi deshidratarea:

1. Consumă mai puțina cafea în timpul sezonului rece, căci cauzează cofeina deshidratarea. Încearca și cafeaua decofeinizată.

2. Bea băuturi la temperatura camerei – chiar dacă băuturile reci sunt absorbite mai repede, băuturile caldute ori la temperatura camerei îți mențin corpul la temperatura ideală. Dacă alergi pe frig, ai grijă să ai la tine o bautură călduță.

3. Consumă mai multe alimente bogate în sare, căci acestea rețin apa. Pentru iarnă, sunt ideale supele de roșii.

4. Bea ciocolata caldă – reține apa și esti plin de energie în fiecare zi. În plus, dacă faci și antrenamente, poți stimula recuperarea cu ajutorul ciocolatei calde. După o zi de mers prin frig și ploaie, este soluția ideală pentru a-ți recapăta tonusul.

5. Hidrateaza-te cu fructe – deoarece sunt o sursă excelentă de apă, au vitamine și sunt iubite de către adulți și de către copii. Consumă clementine, care au 87% conținut de apă, dar și mere, care au un conținut de apă de 84%.

apa
apa

Mai poţi citi pe aceeaşi temă:

Dacă v-a plăcut acest articol, alaturați-vă, cu un Like, comunității de cititori de pe pagina noastră de Facebook. Dacă doriți să vă faceți o programare la Clinica noastră sau doriți să aflați mai multe detalii, ne puteți contacta direct la numerele de telefon disponibile în pagina de Contact sau pe binecuvântareaplantelor.

Related Posts

1 thought on “În funcție de vârstă – iată câtă apă ar trebui să bem

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat: