Vitaminele C și D: beneficii pentru organism

Vitaminele C și D

Vitaminele C și D – aceste două super-suplimente vă ajută să vă mențineți sănătatea în sezonul rece

Vitamina C, un remediu  împotriva tuturor bolilor! Vitamina C este probabil, unul dintre cei mai cunoscuți micro-nutrienți. Organismul uman nu poate produce și nu poate stoca mari cantități de Vitamina C, așa că uneori este bine să iei un supliment cu Vitamina C.

 vitamina C

Vitamina C contribuie la funcționarea optimă a sistemului imunitar. Organismul uman primește Vitamina C din dieta noastră, din alimente bogate în Vitamina C, cum ar fi fructele și legumele proaspete.

Vitamina C contribuie la formarea normală de colagen: acesta este parte a structurii oaselor, a dinților, a gingiilor, a pielii, cornee, cartilaje, oase, intestine și vase de sânge. Vitamina C ajută sistemul imunitar să funcționeze normal și ajută la reducerea stării de oboseală.

vitamina C

Printre cele mai bune suplimente naturale care conțin vitamina C se numără: Proimun, Antivir, Bio Diamond, A365+, Propolis verde, Blue MoringaBao, Urocistin, și sucurile naturale de Ghimbir, Aloe Ferox, Noni Tahiti, Goji, Vibracell sau Turmeric Forte picături.

  Vitaminele C și D 👉 Beneficiile vitaminei C

  • Ajută la scăderea în greutate – consumul de alimente și suplimente de bază de vitamina C ajută la arderea grăsimilor și la acumularea de masă musculară;
  • Îmbunătățește aspectul pielii – datorită faptului că favorizează producția de colagen, vitamina C ajută la menținerea elasticității pielii;
  • Îmbunătățește vederea – consumul de suplimente de bază de vitamina C încetinește progresia degenerării maculare, care este asociată cu pierderile de vedere;
  • Ajută la îmbunătățirea memoriei – vitamina C nu doar că îmbunătățește capacitatea de memorare, ci protejează și împotriva stresului oxidativ de la nivelul creierului și coloanei vertebrale, scăzând riscul de apariție a demenței;
  • Stimulează producția de colagen – vitamina C este de mare ajutor în producția de colagen, o componentă esențială a multor țesuturi din organism;
  • Previne atacurile de gută – acestea apar atunci când nivelul de acid uric din sânge este ridicat, iar vitamina C ajută la reducerea nivelului de acid uric; Previne deficiența de fier – și ajută, în același timp, la îmbunătățirea absorbției de fier în organism;
  • Protejează împotriva bolilor cardiovasculare – acestea sunt asociate cu hipertensiune arterială, nivel ridicat de colesterol „rău” LDL și trigliceride și un nivel scăzut de colesterol „bun” HDL, iar vitamina C ajută la reducerea acestor factori de risc, implicit și a apariției bolilor cardiovasculare;
  • Ajută la scăderea hipertensiunii – suplimentele pe bază de vitamina C ajută la scăderea tensiunii arteriale și a presiunii sistolice a sângelui, dar și la dilatarea vaselor de sânge;
  • Reduce riscul de boli cronice – fiind un antioxidant puternic, vitamina C protejează împotriva radicalilor liberi, care sunt asociați cu un risc ridicat de apariție a multor boli cronice;
  • Protejează împotriva răcelilor – datorită proprietăților antioxidante, poate preveni și ajuta la tratarea răcelilor și poate reduce simptomele asociate cu acestea;
  • Ajută la întărirea imunității – vitamina C este un antioxidant puternic, care întărește capacitatea naturală de protecție a organismului;

Legumele și fructele verzi conțin o cantitate ridicată de vitamina C. Odată ce sunt gătite, acestea își pot pierde o mare parte din proprietăți.

 Beneficiile vitaminei D

În timpul sezonului rece ducem lipsă de vitamina D. Din fericire, putem folosi suplimentele alimentare care să compenseze lipsa căldurii și a razelor soarelui. Suntem în prag de iarnă, deci este timpul cel mai potrivit să vorbim despre o vitamină atât de necesară și, uneori, insuficient prezentă în organismul nostru.

Iarna, când organismul nu își primește doza necesară de soare și căldură, ai nevoie de vitamina D, în primul rând pentru susținerea sistemului imunitar.

Vitamina D joacă un rol important în multe funcții ale organismului (în sistemul cardiovascular, în sistemul imunitar etc.

Vitamina D este o analiză care nu este decontată de sistemul asigurărilor de sănătate, prin urmare pacientul trebuie să-și suporte singur costurile. Prea puțini pacienți își controlează nivelul vitaminei D din organism. Mulți pacienți suferă de lipsă cronică de vitamina D și nu știu, iar setul de analize generale nu include date referitoare la aceasta!

Vitamina D – de ce este atât de importantă?

Vitamina D este indispensabilă, alături de calciu și magneziu, pentru un sistem locomotor care funcționează corect. Calciul trebuie administrat întotdeauna în combinație cu magneziu și vitamina D – pentru un aport optim de calciu în oase și articulații.

Administrarea de suplimente bogate în vitamina D contribuie la prevenirea sau ameliorarea a o serie de afecțiuni și este o componentă esențială pentru crearea unui schelet puternic.

O persoană care se plimbă zilnic aproximativ 25 – 30 de minute prin soare reușește să își asigure necesarul de vitamina D.  În zilele frumoase de vară, în circa 30 de minute, se sintetizează aproximativ 250 de micrograme de vitamina D.

În cazul în care analizele arată că există deficit, acesta trebuie să fie compensat, așadar, este important să ne asigurăm suficiente rezerve în timpul verii pentru un nivel optim de vitamina D.

Cum poți recunoaște deficitul de vitamina D3 

  • Disconfort la nivelul articulațiilor;
  • Dureri musculare și slăbiciune la nivelul mușchilor;
  • Osteoporoza – în cazul femeilor trecute de menopauză, deficiența de vitamina D poate expune pacienta la osteoporoză, boală caracterizată prin demineralizarea oaselor;
  • Rahitism la copii sau osteomalcie la adulți – afecțiune care influențează negativ procesul de dezvoltare al copiilor și care provoacă malformații scheletice și deformări la nivelul oaselor.

 Lipsa de vitamina D la vârstnici

Datorită riscului crescut de osteoporoză – persoanele vârstnice au nevoie de o cantitate mai mare de vitamina D.  Pentru a contracara deficitul este obligatorie administrarea de suplimente cu vitamina D.

Consultați-vă specialistul pentru a afla dacă aveți nevoie de măsuri avansate de prevenire sau medicamentație pentru osteoporoză, în plus față de o dietă echilibrată, vitamina D, suplimente de calciu, precum și exerciții fizice.

Alimentaţia şi suplimentele alimentare

Cele mai bogate surse naturale de Vitamina D sunt: gălbenuşul de ou, ciupercile, soia,  ficatul de vită, cerealele, nucile, merele, lactatele, uleiul de peşte, somonul, heringul, peştele gras (sardine, anşoa, macroul).

Printre cele mai bune suplimente naturale care conțin vitamina D se numără: Proimun, Blue MoringaBao Bio Diamond, Reishi&Cordyceps sau Sucul de ghimbir.

Bio Diamond
Vitaminele C și D – Bio Diamond

Înainte de toate, ai grijă de sănătatea ta și bucură-te de viață!

Vitaminele C și D
Vitaminele C și D
Vitaminele C și D
Vitaminele C și D

Related Posts

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat: