Astenia – semne și simptome

Astenia

Astenia este o afecţiune care apare de obicei odată cu modificarea sezonului.

Astenia este mai frecventă la femei şi apare cel mai frecvent în intervalul de vârstă de 25 şi 45 de ani. Cu toate acestea astenia nu se dezvoltă exclusiv în rândul femeilor, fiind de asemenea găsită şi la bărbaţi.

Anotimpul cald ar trebui să fie cea mai relaxantă şi distractivă perioadă din an, este posibil ca temperaturile extrem de ridicate şi aerul sufocant să vă strice buna dispoziţie.

Astenia - semne și simptome
Astenia – semne și simptome

Senzaţia de oboseală şi de slăbiciune pe care majoritatea oamenilor o resimt în această perioadă este, de fapt, urmarea efortului de adaptare a organismului la condiţiile noului sezon.

Persoanele care suferă de depresie în timpul sezonului cald au insomnii, sunt nervoase şi agitate, nu au poftă de mâncare, pierd în greutate, au libidoul scăzut şi prezintă semne de anxietate. Astenia se poate declanşa şi din cauza unor probleme legate de felul în care arătăm.

După o perioadă

După o perioadă în care am fost obişnuiţi să stăm mai mult în casă şi să consumăm preponderent alimente conservate, este posibil să ne confruntăm cu o stare de slăbiciune fizică, de oboseală permanentă şi nejustificată, precum şi cu dureri de cap şi dificultăţi de concentrare.

Toate aceste stări definesc astenia, care în opinia medicilor, este consecinţa ieşirii din hibernare şi a efortului de adaptare a organismului la noile condiţii de viaţă.

Când ne îmbrăcăm cu mai puţine haine, nivelul de auto-conştienţă a corpului creşte, iar unii oameni încep să evite situaţiile sociale întrucât nu se simt confortabil cu imaginea corpului lor.

În altă ordine de idei, verile pot fi costisitoare, iar cheltuielile mari pot amplifica sentimentul de depresie de vară. În cazul în care vă simţiţi deprimaţi în perioada verii, specialiştii vă recomandă să nu ignoraţi problema şi să cereţi ajutor. Cel mai bine ar fi să discutaţi cu un terapeut, psihiatru, psiholog sau asistent social, iar medicul de familie vă poate prescrie şi câteva medicamente antidepresive, în caz de nevoie.

Simpomele asteniei

  • nivel redus de energie şi slăbiciune musculară, epuizare sau, în unele cazuri, pierderea părului
  • dureri de cap
  • interes sexual scăzut
  • sentimente regulate sau constante de apatie
  • hipotensiune arterială
  • lipsa poftei de mâncare
  • tendinţa de a te supăra mai uşor
  • tristeţe fără un motiv aparent

Sfaturi pentru a combate astenia

  • Mănâncă fructe și legume proaspete
  • Sportul ajută metabolismul, iar pentru că stimulează secreția de endorfine, îmbunătățește și starea psihică.
  • Plimbările din zilele însorite de primăvară stimulează creierul nu doar prin creşterea fluxului de sânge oxigenat, ci şi prin stimularea producerii de serotonină, substanţă care generează o stare psihică de bine.
Alimente care luptă împotriva asteniei
Alimente care luptă împotriva asteniei

 

 

 

Este adevărat că acest tip de oboseală dispare treptat, pe măsură ce ne adaptăm la noul sezon, dar există întotdeauna opţiuni pentru a ajuta corpul nostru să facă tranziţia mult mai rapid şi de asemenea, pentru a preveni simptomele.

Important !

Este foarte important să profiți de bogăția verdețurilor de sezon. Ele au un rol esențial în combaterea asteniei și ajută la întărirea sistemului imunitar. De asemenea, au o acțiune detoxifiantă, depurativă, diuretică, ajutând la reglarea tranzitului intestinal.

Este recomandat ca, în această perioadă. Să consumăm multă vitamina C din surse naturale, deoarece ajută la creștrerea imunității, fortificând organismul. Consumul de legume verzi care apar odată cu încălzirea vremii completează necesarul de vitamina C al organismului.

Urzici, ştevie, usturoi verde, ceapă verde, lobodă, leurdă, mărar, toate au un aport ridicat de vitamina C, fiind în acelaşi timp hipocalorice, rehidratante şi mineralizante.

În urma eforturilor corpului de a se adapta la noile condiții, odihna corespunzătoare ajută la refacerea energiei și la redobândirea unui tonus de invidiat. Pentru o refacere completă a celulelor, este nevoie de 7-8 ore de somn pe noapte.

Astenia
Astenia

Găsiți toate detaliile de care aveți nevoie dacă vizitați site-ul nostru.

Dacă v-a plăcut acest articol, dați Like paginii noastre de Facebook! Să distribuiți pe pagina voastră de Facebook.

 

 

Related Posts

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat: