Deblocați nervul sciatic

Deblocați nervul sciatic

Deblocați nervul sciatic: faceți aceste exerciții simple pentru a scăpa de durere

Deblocați nervul sciatic:  Cel mai mare nerv din corpul nostru este nervul sciatic, iar ciupitul său este însoțit de durere severă, paralizie parțială temporară.

Unele sfaturi descrise în acest articol vă vor ajuta să scăpați rapid de durere atunci când nervul sciatic este ciupit.

De ce este inflamat nervul sciatic?

– constanta supraîncărcare spinală;
– ridicarea de greutăţi;
– diabet;
– boli infecțioase (tuberculoză, bruceloză, herpes zoster);
– otrăvire cu droguri sau toxine;
– unele boli infecțioase și alergice;
– tulburări metabolice;
– scleroza multiplă;
– alcoolism.

Gimnastica terapeutică pentru a debloca nervul plexus sacral.

Există mai multe modalități de relaxare a nervului sciatic.

EXERCIȚIU numărul 1

Stați pe podea, îndoiți piciorul de la genunchi.
Ținând piciorul cu mâinile, apăsați-l treptat până la piept. Menţineţi piciorul la piept cel putin 10-20 secunde.
Coborâți încet piciorul pe podea.
Repetarea acestui exercițiu ar trebui să fie de 2-5 ori, apoi, se face la fel cu celălalt picior.

EXERCIȚIU numărul 2

Staţi pe podea, îndoiți-vă genunchii.
Încrucişaţi picioarele şi prindeţi picioarele cu mâinile şi ţineţi aşa timp de 30 de secunde. Faceţi asta de câteva ori.

Ambele moduri vă relaxează perfect nervul sciatic, ameliorează durerea în regiunea lombară, regiunea sacrală.

Ele pot fi efectuate atât separat, cât și împreună, într-un complex.

Exercițiile de mai sus sunt aprobate de medici ortopezi și kinetoterapeuți.

Uneori, durerile provocate de nervul sciatic se declanșează treptat, se agravează în timpul nopții și se intensifică la mișcare. De asemenea, sciatica poate provoca furnicături, amorțeală sau slăbiciune musculară.

Nervul sciatic, adică cel mai lung nerv din corpul uman, poate provoca dureri puternice atunci când este comprimat sau deteriorat (sciatică). De obicei, se întâmplă acest lucru din cauza unei hernii de disc sau a unui pinten osos. Mai rar, nervul sciatic poate fi comprimat de o tumoră sau deteriorat de o afecțiune precum diabetul.

Durerea pornește din zona lombară și se extinde până la nivelul feselor, picioarelor, gambelor și, ocazional, la nivelul labei piciorului. Durerea poate fi atât de puternică, încât persoana afectată să nu vrea să se mai dea jos din pat.

O problemă frecventă a nervului sciatic este așa-numita sciatică. Aproape toată lumea se va confrunta cu probleme ale nervului sciatic la un moment dat, o dată cu înaintarea în vârstă.

Sciatica descrie tulburările semnificative ale nervului sciatic, atunci când este comprimat (de exemplu, prin prolapsul unui disc – modificarea formei sau poziției discului), iritat sau inflamat.

Cum se simte o durere de nerv sciatic 

În cazul în care suferiți de sciatică, apare o durere caracteristică atunci când nervul este întins (genunchi întins, șold îndoit). În general, durerea este resimțită în diferite grade de intensitate, în funcție de locul exact al iritației nervului.

Sciatica este un simptom care variază de la o persoană la alta și depinde de afecțiunea care o cauzează. Pentru a diagnostica sciatica, medicul se va interesa, mai întâi, de istoricul medical complet. Adică va întreba dacă ai suferit un accident recent, unde și cum simți durerea, în ce condiții se atenuează și se agravează etc.

În cazurile ușoare spre medii, anumite exerciții, unele poziții de somn și compresele calde sau cele care generează senzația de căldură pot oferi rezultatele dorite. În plus, fizioterapia și kinetoterapia, analgezicele și grija față de sănătatea spatelui pot duce la atenuarea simptomelor.

Exerciții de kinetoterapie pentru dureri de sciatică

Odată ce durerea acută din criza de sciatică se reduce, medicul sau specialistul în fizioterapie și kinetoterapie poate crea un program de reabilitare pentru a preveni alte crize. Aceasta include exerciții pentru corectarea posturii, pentru întărirea mușchilor care susțin spatele și pentru îmbunătățirea flexibilității. Iată câteva exerciții pentru nervul sciatic:

Exercițiul 1

nervul sciatic exerciții
Sursa: Healthline.com
  • Întinde-te pe podea pe partea dreaptă. Pune o pernă sub cap.
  • Flexează încet piciorul stâng (cel de deasupra) în timp ce îl aduci spre piept și cobori genunchiul spre podea.
  • Îndreaptă apoi piciorul stâng, astfel încât șoldul și genunchiul să se alinieze cu piciorul drept și coboară piciorul peste celălalt.
  • Repetă de 3 ori, apoi schimbă partea și repetă mișcarea tot de 3 ori cu piciorul drept.

Exercițiul 2

nervul sciatic exerciții
Sursa: Healthline.com
  • Întinde-te pe salteaua de exerciții, pe spate, cu genunchii îndoiți și tălpile așezate pe podea.
  • Ridică ambii genunchi spre piept.
  • Apropie genunchiul stâng de piept, strângându-ți brațele în jurul lui.
  • Întinde piciorul drept în jos pe podea, îndreptându-l cât mai mult posibil și încercând să atingi podeaua cu partea din spate a genunchiului.
  • Menține poziția timp de 5 secunde.
  • Revino încet la poziția inițială și relaxează-te timp de 4 secunde.
  • Repetă cu piciorul opus.
  • Fă exercițiul de 3 ori, alternând picioarele.

Exercițiul 3

Sursa: Healthline.com
  • Întinde-te pe podea pe burtă, cu o pernă mică sub abdomen.
  • Încordează bine fesele, îndepărtând genunchii de sol și menține-le așa timp de 5 secunde.
  • Relaxează-te.
  • Repetă de 3 până la 6 ori.

Exercițiul 4

Sursa: Healthline.com
  • Întinde-te pe podea pe spate, cu picioarele apropiate, mâinile ușor depărtate de corp, cu palmele spre podea, genunchii îndoiți și tălpile așezate pe podea.
  • Coboară ușor genunchii spre podea pe partea dreaptă, ținându-i apropiați și menținând umerii „lipiți” de podea.
  • Nu forța și nu face efort muscular pentru a ajunge cu genunchii la podea.
  • Menține poziția timp de 15 secunde.
  • Revino la poziția inițială și relaxează-te.
  • Repetă aceeași mișcare pe partea stângă.
  • Începe cu 3 repetări, alternând părțile, lucrând până la 6 repetări.

Exercițiul 5

Deblocați nervul sciatic
Deblocați nervul sciatic
Sursa: Healthline.com
  • Întinde-te pe podea pe spate.
  • Întinde ambele picioare, cu vârfurile picioarelor spre tavan.
  • Apoi flexează piciorul stâng, adu capul către genunchi, apoi ad genunchiul stâng ușor către umărul drept, ajutându-te de mâini.
  • Menține poziția timp de 30-45 de secunde, apoi revino în poziția inițială.
  • Repetă de 3-4 ori, alternând picioarele.

Deblocați nervul sciatic: Cele mai bune poziții de somn pentru nervul sciatic

Să dormi bine atunci când te confrunți cu dureri de nerv sciatic poate fi o provocare. Anumite poziții de somn agravează durerea. Dar există și poziții care te ajută să atenuezi presiunea pe nerv și să dormi mai bine.

Somnul pe o parte

Așază-te, pe o parte, cu partea dureroasă în sus. Dacă între talie și saltea se formează un gol, umple-l cu o pernă mică sau cu un prosop.

Pune o pernă între picioare

Pelvisul și coloana vertebrală ajung astfel într-o poziție neutră, fără a pune presiune pe nervul sciatic. Genunchii trebuie să fie ușor îndoiți.

Poziția fetală

Această poziție, în care coloana formează, practic, litera „C“ și genunchii sunt strânși la piept, mărește spațiul dintre vertebre și ar putea reduce intensitatea durerii de sciatică provocată de o hernie de disc.

Pe spate, cu o pernă sub genunchi

Poziția de dormit pe spate este benefică, pentru că asigură o distribuție egală a greutății la nivelul spatelui. Pune o pernă groasă sau mai multe perne sub genunchi, astfel încât să menții curbatura normală a coloanei vertebrale și să relaxezi mușchii flexori ai șoldului.

De asemenea, este important să pui o pernă mică sau un prosop rulat sub coloana lombară, pentru a o menține în poziție neutră și a reduce golul dintre saltea și spate.

Dormi pe podea sau pe o suprafață tare în timpul crizelor

Saltelele moi îți agravează durerile provocate de nervul sciatic. Așadar, în timpul crizelor, cel mai indicat este să dormi pe suprafețe cât mai tari, inclusiv pe podea. Întinde pe podea o saltea de yoga, de exemplu, sau un izopren de camping și așază-te în oricare dintre pozițiile enumerate mai sus sau în orice poziție îți este confortabilă.

Merită și prietenii tăi să stie ASTA. Informează-i acum!

Dacă v-a plăcut acest articol, alaturați-vă, cu un Like, comunității de cititori de pe pagina noastră de Facebook. Dacă doriți să vă faceți o programare la Clinica noastră sau doriți să aflați mai multe detalii, ne puteți contacta direct la numerele de telefon disponibile în pagina de Contact sau pe binecuvântareaplantelor.

Alte articole care te-ar putea interesa:

Remedii naturale pentru durerile cauzate de nervul sciatic

Recuperarea medicală: importanță și beneficii

Terapia prin mișcare

Cifoza: cauze, simptome, recuperare medicală

Masajul la gravide

Related Posts

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat: